Primjena Servisnog učenja u Lukavcu

Biro Lukavac dao podršku učenicima Mješovite srednje elektromašinske škole Lukavac u implementaciji projekta „Poslovna komunikacija“, a koji podržava i Međunarodno udruženje „Interkativne otvorene škole“ (MIOS) iz Tuzle:

Primjena Servisnog učenja u Lukavcu

Šta je bitno prilikom traženja posla? Na ovo pitanje odgovor su pokušali dati učenici Mješovite srednje elektromašinske škole Lukavac, prilikom implementacije projekta „Poslovna komunikacija“, u okviru programa Servisno učenje. Deset učenika prvog razreda ove škole napravili su dvije radionice za druge učenike i nezaposlene iz ove općine gdje su učesnici jedne radionice pisali biografiju i motivaciono pismo i slali ih elektronskom poštom na adresu profesora Marka Tomića, koji je s kolegicom Jasminom Ćatić i kolegom Admirom Hrnjičićem vodio projekt.

U drugoj radionici učenici su organizovali simulaciju razgovora za posao s lokalnim poslodavcima Adisom Lovićem i Amirom Jusufovićem, ujedno i profesorom u školi, koji su učenicima izašli u susret i došli podržati radionicu. Pored simulacije razgovora za posao, poslodavci su dali i instrukcije učesnicima o govoru tijela i ponašanju prilikom susreta s poslodavcem. U realiziaciji je također pomogao i Biro za zapošljavanje Općine Lukavac.

Osim za učesnike, radionice su bile korisne i za poslodavce. Jusufović naglašava da će svako dijete iz Elektromašinske škole, ali i druga djeca, morati više puta pisati CV, te da je i on također desetine puta aplicirao, ali nikad nije prošao nikakvu obuku zbog čega je radionica bila korisna i za njega.

Direktorica škole, Munira Karahodžić, naglasila je višestruki značaj projekta.

„Projekat Servisnog učenja je modul kroz koji su se povezale redovna nastava, vannastavne aktivnosti, gdje su se povezale aktivnosti profesora koji rade u našoj školi i gdje se povezala naša škola s lokalnom zajednicom. Kada se sumira, mnogo subjekata je učestvovalo u Projektu Servisnog učenja“, ističe direktorica, dodajući da je najvažniji krajnji ishod projekta, a to je boljitak za učenike koji su stekli nova znanja i iskustva, od sticanja organizacionih vještina, razvijanje komunikacijskih vještina, te osposobljavanje za komunikaciju s različtim subjektima u lokalnoj zajednici.

Radionice su bile rezultat napornog jednomjesečnog rada učenika i profesora koji su vodili projekt. Učenici su prvo uradili ankete među građanima i građankama prilikom kojih su identifikovali probleme u zajednici koje treba riješiti, posjetili Biro za zapošljavanje Općine Lukavac, te su potom organizovali radionice.

Za učenike Jasmina Razića, Belmina Mujagića i Semira Čelikovića, koji su učestvovali u organizaciji radionica, projekt je imao višestruku korist. S jedne strane naučili su pisanje biografije, motivacionog pisma i ponašanja na razgovorima za posao, a s druge strane, pomogli su drugima da savladaju te vještine. Također su stekli vještine za organizaciju radionica i pravilnu raspodjelu rada, što mogu primjeniti i na druge projekte.

I za druge učesnike radionice su bile korisne. “Mi učenici, članovi Tima Servisnog učenja, oduševljeni smo ovim projektom i vrlo smo zadovoljni našim učešćem. Naučili smo mnogo novih stvari, ali i usavršili smo ono što smo već znali i radujemo se sljedećem projektu, odnosno radionici“, naglašava učenica Adela Hanić.

Tokom implementacije projekta, profesor Tomić je zapazio da su učenici rado dočekali priliku da se vidi njihovo stvarno znanje i zalaganje, te je njegov utisak tokom radionice bio da su oni radili sasvim samostalno, što je onaj krajnji domet koji nastavnici u nastavnom procesu rijetko mogu izvesti starim metodama rada, a da imaju istovremeno i dobar rad i angažman učenika i da se oni dobro osjećaju u procesu.

Kao ishod primjene Servisnog učenja, predstavnici Elektromašinske škole Lukavac dogovorili su saradnju s Adisom Lovićem u čijoj će firmi učenici škole moći raditi praksu i izradili su priručnik o poslovnoj komunikaciji koji će biti korišten i u radu s ostalim učenicima. Projekt „Poslovna komunikacija“ podržalo je Međunarodno udruženje „Interkativne otvorene škole“ (MIOS) iz Tuzle.

(Izvor: Međunarodno udruženje „Interkativne otvorene škole“ (MIOS) Tuzla)